Franjin intervju
Intervju koji je papa Franju dao je dignuo prašinu prije svega u Rusiji zbog rasizma, ali on nije samo zanimljiv zbog njega. Franjin intervju se ne bavi samo ratom u Ukrajini nego i drugim zanimljivim pitanjima.
Cijeli tekst intervjua koji je vođen u Vaticanu možete vidjeti na portalu časopisa America Magazine. Mi ovdje navodimo sada navodimo najzanimljive dijelove ovog interjua, a potom i komentare.
U prvom pitanju papu Franju se podsjeća na njegov govor u Američkom kongresu 2015 godine. Tada je on govorio protiv društvenih polarizacija,a od tada do danas polarizacije su se samo pojačale. Odgovarajući na pitanje papa Franjo govori:
„Što je veća polarizacija to osoba više gubi katolički duh i pada u sektaški duh. Ja trebam ponovno reći da biti Katolik ne znači zagovariti poziciju ili ili nego kombinacija, harmonizacija razlika. To je katolički način rješavanja grijeha,a ne podjela na svece i griješnike. Katolička pozicija je svi zajedno”.
Sljedeće pitanje se bavilo padom povjerenja vjernika u Američku biskupsku konferenciju i općenito u američke biskupe. Taj navodni pad povjerenja se temelji na ispitivanjima javnog mijenja Katolika po kojima samo 20 % njih stvarno vjeruje Biskupskoj konferenciji SAD-a, a njih 29 % biskupima. Odgovarajući na ovo pitanje papa Franjo izjavljuje:
„To je dobro pitanje jer ono govori o biskupima. Isus nije stvorio biskupske konferencije, nego biskupe. Neki dobri biskupi više zauzimaju desne,a drugi dobri biskupi više zauzimaju lijeve pozicije. Nužno je ovdje naglasiti da su oni više biskupi nego ideolozi. Dopustite mi da spomenem biskupa El Pasa (Mark Seitz) za kojeg ne znam da li zagovara desne ili progresivne pozicije. On je biskup koji se uspješno nosi s svim kontradikcijama svog područja.”
Sveti oče pobačaj je visoko politizirano pitanje u SAD. Mi znamo da je pobačaj pogrešan, ali to pitanje još uvijek muči crkvu. Da li biskupi trebaju prioritizirati pobačaj nad ostalim socijalnim tematikama ? Odgovarajući na ovo pitanje papa Franjo izjavljuje:
„Kratko vrijeme prije navršenih mjesec dana od začeća već se formiraju organi, a DNK je formiran. U skladu s tim govorimo o živom ljudskom biću. Zbog toga ja postavljam dva pitanja; Da li je ispravno eliminirati čovjeka da se riješi problem i da li je ispravno zaposliti ubojicu da rješi problem ?
Kako je četvrto pitanje nastavak prethodno mi nastavljamo odam na peto koje se bavi seksualnom nasilju svećenika koje je naštetilo kredibilitetu crkve. Na to pitanje papa Franjo odgovara:
„Između 42 i 46 % svog seksualnog nasilja se događa u obitelji ili susjedstvu. Nakon toga dolazi seksualno nasilje u sportu, potom edukaciji i na kraju dolazi seksualno nasilje koje počine svećenici. Riječ je inače od 3 % pa će neki reći da je riječ o malenom postotku. To nije istina, čak i kada bi bila riječ o samo 1 slučaju riječ bi bila o čudovišnom broju.”
Po istom principu preskačemo šesto pitanje pa idemo odmah na sedmo koje se bavi ratom u Ukrajini. Ovo pitanje je u stvarnosti jednostavno i ono glasi: „Sveti oče puno ljudi u SAD je iznenađeno Vašim odbijanjem da direktno kritizirate rusku agresiju na Ukrajinu”. Na to pitanje papa Franjo odgovara:
„Kada govorim o Ukrajini tada govorim o okrutnosti jer ja imam jako puno informacija o okrutnosti vojnika koji su došli. Općenito gledajući najokrutniji su oni koji su iz Rusije, ali nisu iz ruske tradicije kao na primjer Čečeni (muslimani) i Burjati (budisti). Jasno biva da je glavna odgovorna strana koja je počinila invaziju, znači Rusija !? Svi znaju moju poziciju o Putinu bez obzira da li ga imenujem ili ne.”
Nakon ovog pitanja uslijedila su ona o crncima u SAD i Katoličkoj crkvi. U prvom pitanju se govori da je za crnce iznimno važan rasizam i rasna pravda što nije i za druge katolike dok se u drugome navodi da Katolička crkva u SAD ima maleni broj afroameričkih biskupa. Na ta pitanja papa Franjo odgovara:
„Crkva ima afroameričke biskupe u SAD. Papa je svjestan patnji afroamerikanaca i on ih jako voli. Rasizam je grijeh protiv Boga, pa se crkva, svećenici i narod moraju nastaviti boriti protiv njega kako bi nastao pravedniji svijet”.
Sljedeće pitanje se bavilo s ženama koje „osjećaju bol” jer ne mogu postati svećenici. Na ovo pitanje papa Franjo odgovara:
„Riječ je o teološkom pitanju. Crkva je žena. Crkva je nevjesta. Mi smo razvili teologiju prema tome još od doba Svetog Petra. Riječ je o Petrovim i Marijanskim principima koji formiraju crkvu. U skladu s tim principima žene imaju važnu ulogu u crkvi pa njihovo onemogućavanje da budu svećenici ne predstavlja kaznu”. Nakon tih riječi papa Franjo je govorio kako pita žene za savjete da li će netko postati svećenik ili biskup.
Ovime završavamo citiranje intervjua pape Franje i ulazimo u fazu komentiranja.
Biskup Mark J. Seitz kojeg papa Franjo naziva najboljim biskupom u SAD i za kojeg ne zna da li je desni ili progresivni neupitno zastupa progresivne pozicije. On je poznat kao biskup koji poziva da se prema migrantima odnosimo kao prema Isusu.
Pitanje odnosa prema migrantima je jedno od pitanja koje potresa crkvu razvijenih država. Tako kao primjer možemo navesti Europu gdje crkva izumire, gdje crkva odbija vjernike s puno čudnih izjava. Po pitanju najčudnijih tu nalazimo one u stilu: „Mrtvi u Mediteranu su Isus i Talijanski vjernici su glupi jer podržavaju one koji se protive migrantima”. Kako je to odjeknulo među vjernicima nije teško zamisliti…
Druga reakcija koju spominjemo je ona ruska po pitanju najokrutnijih vojnika iz ruskih manjina u invaziji Ukrajine. Rusija je protestirala protiv te papine izjave i ona je po tom pitanju u pravu. Tko zna možda je tehnički gledajući papa Franjo u pravu kada govori o okrutnim vojnicima, ali njegova kritika graniči s rasizmom. Da je netko drugi tako nešto izjavio u Njemačkoj ili na Facebooku on bi bio kažnjen, ali to je papa Franjo pa stoga.
Time završavamo naš osvrt na intervju koji je dao papa Franjo !?
Can you be more specific about the content of your enticle? After reading it, I still have some doubts. Hope you can help me. https://accounts.binance.com/en/register?ref=53551167