Threads
U pokušaju da se iskoriste probleme s kojima se trenutačno suočava Twitter Facebook je odlučio stvoriti Threads. Riječ je o novoj socijalnoj mreži koja bi trebala funkcionirati po istim principima „slobode govora” kao i Facebook.
Priča o Threadsu započinje u listopadu 2022 godina kada Elon Musk kupuje Twitter. Njegovo preuzimanje ove društvene mreže je potreslo zapadne režime pošto je on zagovornik gotovo apsolutne slobode govora.
Prva reakcija režima je bilo otkazivanje reklama na Twitteru od strane velikog broja najvećih korporacija. Reagirajući na taj potez novi vlasnik Twittera je u javnost pustio podatke o dotadašnjoj cenzuri i kako je Twitter ranije navijao za Bidena u predsjedničkoj kampanji.
U određenom smislu tada bi ova priča i završila da se u nju nije uključila Europska komisija. Ona ultimativno traži cijelu ovu godinu da se Twitter bori protiv nikada pravno definiranih dezinformacija ili će počevši od kraja kolovoza 2023 snositi posljedice !?
To je situacija kada Facebook 05 srpnja 2023 godine lansira svoju novu socijalnu mrežu imena Threads. Prva reakcija Twittera na osnivanje ove mreže biva pretnja tužbom zbog kršenja copyright, poslovnih tajni i slično Twittera.
Realno gledajući povijest nam govori da te tužbe nemaju nikakvu poslovnu vrijednost za titane tehnološke industrije. To dobro znaju Netscape i druge kompanije koje je pokrao Microsoft. Za to su one dobile sudsku odštetu, ali i de facto prestale postojati. Njih je stvarno bezbroj pa stoga ova tužba Twittera predstavlja samo pokušaj da dobije par vreća novca.
Sve u svemu lansiranje Threadsa 05 srpnja biva dočekiva s oduševljenjem režima. Dovoljno nam po ovom pitanju bila reći da je Threads prošao put od 0 korisnika u doba osnivanja do 100 milijuna u samo 2 dana. Potom je ovaj broj dodatno porastao na 150 milijuna pa jednostavno stao.
Kada govorimo o Threads korisnicima red na biva napomenuti da 32 % njih dolazi iz Indije, 22 Brazila, 16 % SAD-a, 8 Meksika i 5 % Japana. To je u PR smislu pozitivna vijest nakon čega dolaze one negativne.
Prva od njih biva da Twitter ima važno je to naglasiti 354 milijuna aktivnih korisnika. Govorimo važno je naglasiti pošto je trenutačno otvoreno pitanje koliko logiranih na Threads će tamo i ostati.
Na taj „sitni” podatak, problem nam ukazuju pored ostalog i liberalni, woke časopisi kao The Atlantic i The Guardian. Dok Atlantic ukazuje da je i Google+ bio uspješan, ali je na kraju propao Guardian nam govori da je Threads užasno dosadna socijalna mreža.
Po zamislima Adama Mosserija, direktora Threads i Instagrama ova mreža je osnovana s ciljem širenja dobrote i stvaranja mjesta za prijateljstva. U skladu s tim hashtagovi su direktno zabranjeni,a ozbiljni sadržaj i politiku „blokiraju” algoritmi. Po njegovim riječima Twitter je stvoren da širi gnjev dok je Threads stvoren da blokira gnjev i negativnost. Zbog toga je po multikulturalnom nastrojenom časopisu The Guardian Threads užasno dosadna nezanimljiva mreža.
Tu činjenicu su ubrzo otkrile i osobe koje su otvorile Threads račun. Zbog toga su ga ubrzano počela napuštati. U trenutku stvaranja Threadsa on je imao 49 milijuna dnevno aktivnih korisnika. Samo 7 dana kasnije broj aktivnih korisnika je iznosio samo 23.6 milijuna.
S ovim podatkom je najbolje zaustaviti daljnju priču o novoj društvenoj mreži. Ona je trebala „ubiti” Twitter, ali kako sada izgleda on će ju nadživjeti.