CGTN i BBC

  Tijekom posljednjih mjesec dana Velika Britanija je zabranila emitiranje kineske državne televizije CGTN na svom teritoriju, na što je potom Kina odgovorila zabranom emitiranja britanskog državnog medijskog giganta, BBC-a na svom državnom teritoriju.

  Ovaj medijski rat ili preciznije medijsko zatvaranje unutar vlastitih granica Velika Britanija i Kina su započeli još u svibnju prošle godine kada britanski medijski regulator Ofcom optužuje CGTN, kineski televizijski kanal na engleskom jeziku za kršenje pravila nepristranosti. Konkretno Ofcom je optužio CGTN da je u 5 emisija o demonstracijama u Hong Kongu davao previše mjesta stajalištima vlade,a da motive demonstranata uopće nije istraživao.

  Od tada pa do danas su se u međuvremenu dogodile BLM demonstracije i američki izbori pa je Ofcom tiho zaboravio na optužbu za pristranost CGTN-a kako ne bi izazvao histerični smjeh vlastitih građana. Jednostavno govoreći kako je moguće tvrditi da da CGTN pristrano prenosi izvještaje o demonstracijama u Hong Kong-u u isto vrijeme kada britanski BBC tvrdi da je na mirnim BLM demonstracijama ranjeno 27 policajaca ?

  U skladu s tim Ofcom je 04 veljače 2021 u 10:15 bio donio odluku da se CGTN-u oduzme dozvola za emitiranje pošto nju drži distributer koji ne može utjecati na program,a ne sama medijska kuća. U daljnjem objašnjenju odluke o zabrani se navodi da se kanal nalazi pod kontrolom Komunističke partije Kine i zbog toga nema pravo na dozvolu za emitiranje u Velikoj Britaniji. Nužno nam je ovdje navesti kako se sve to znalo i prije 10 godina, ali tada se ništa po tom pitanju nije dogodilo !?

  Točno 7 dana nakon što je Velika Britanija zabranila emitiranje CGTN-a na svom teritoriju Kina je donijela odluku o zabrani emitiranje BBC-a na svom. Formalni navedeni razlog za zabranu BBC-a je njegova pristranost, njegovo kršenje zakona o istinitosti vijesti koje britanska medijska kuća prikazuje. Općenito govoreći već prije zabrane BBC-ova pristranost je bila predmet općeg ismijavanja na kineskim društvenim mrežama pa to možda predstavlja i potencijalni razlog za isceniranje ovog medijskog sukoba. Jednostavno zabrana nije nanijela nikakve štete poziciji BBC-a u Kini !?

  Po očekivanju Europska unija je odmah izašla u javnost s osudom ove kineske odluke,a BBC je izašao s svojom službenom izjavom. U njoj se navodi da BBC predstavlja izvor vijesti kojemu se najviše vjeruje u svijetu i koji vijesti prenosti pošteno i neutralno.

  Općenito govoreći ta izjava BBC-a je smješna pošto u neutralnost i poštenost vijesti koje prenosi ova medijska kuća malo tko više vjeruje. U tako nešto mi na Hladna istina uopće ne vjerujemo, dok Britanci od svih informativnih televizijskih kanala najmanje vjeruju da BBC prikazuje nepristrane vijesti. Na kraju krajeva čak i britanska vlada vjeruje da je ovaj britanski medijski gigant pristran pa je u skladu s tim odlučila pokrenuti akcije protiv njega. Zbog svog takvog razmišljanja britanska vlada je odlučila kako prvi zadatak novog šefa britanske regulatorne agencije Ofcom postaje borba protiv pristranosti na BBC-u i na Channel 4.

  Za kraj moramo navesti kako postoji velika razlika u pristranosti kineskog CGTN-a i britanskog BBC-a. Zadatak CGTN-a je promoviranje nacionalnih interesa Kine i izvršavanje direktiva kineska vlade. Za razliku od kineske stanice zadatak BBC-a do sada je bilo izvršavanje direktiva britanskog multikulturalnog režima,a ne britanske vlade i njegov zadatak nije bila zaštita nacionalnih interesa Velike Britanije.

5 1 vote
Article Rating
Registracija
Obavijest
guest
1 Comment
najstarije
najnovije najviše glasova
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
23 dani prije

[…] Početkom ove godine Velika Britanija je podignula prvi veliki virtualni zid zabranom rada kineske televizije na svom teritoriju. Ovo zatvaranje Londona prema kineskom mediju nije došlo iz vedra neba nego je CGTN bio ranije […]

Copyright © 2020 · Sva prava pridržana · Hladna Istina